Autogiro
Hej! Vi ansökte om autogiro i januari och fick det godkänt! Trots det kom denna periods avier via Kivra? Vad har hänt?
Med vänlig hälsning
Lillemor Melander
Med vänlig hälsning
Lillemor Melander
Följ inlägget
0
följare
När man är ansluten till Kivra så kommer avierna dit även då autogiro är aktivt. Kontrollera så det står att beloppet kommer att dras via autogiro så kan du vara säker på att autogirot är igång.
Med vänlig hälsning
Vad gör jag?
Tack för frågan!
För att avierna ej ska skickas via Kivra så kan du logga in i Kivra och ange i inställningarna att du ej önskar post från SBC via Kivra.
I följande inlägg kan du se information gällande e-faktura:
Hur ansluter jag till e-faktura?
Då avierna skickas via e-faktura så kommer de ej till Kivra.
Med vänlig hälsning
Inte ett ljud vare sig fr er eller banken sedan dess. Vad händer?
(Inlägget har redigerats av SBC. Personlig information har tagits bort)
På de avier som skickas till dig för det kommande kvartalet så står det att de betalas via autogiro.
Vi skapar våra avier kvartalsvis och ändring av betalningsmetod görs i samband med att avierna skapas och då det gäller autogiro så bekräftas det med texten på avin att beloppet dras via autogiro.
Med vänlig hälsning
Jag hittar inte min brf bland betalningsmottagare för autogiro på min internetbank. Innebär det att vi inte är anslutna till autogiro?
Allt gott,
Om vi sköter om föreningens ekonomiska förvaltning så bör det gå att betala via autogiro. Om du inte gjort det redan så testa att söka på föreningens namn med och utan 'brf' i namnet, och om det går att välja någon speciell bransch så välj alla branscher.
För att kunna kontrollera om autogiro ej fungerar för föreningen (till exempel om vi nyligen tagit över eller ska ta över förvaltningen) så skicka ett mejl till kundtjanst@sbc.se och ange vilken förening det gäller så kan vi kontrollera hur det är. Det kan även vara bra att kontrollera med banken om föreningen ej kan hittas efter det.
Med vänlig hälsning