Här hittar du vanliga frågor och svar om att bo i en förening förvaltad av SBC.
Vill du komma i kontakt med oss, skapa ett ärende i kundportalen SBC Hemma eller använd kontaktformuläret på sbc.se/kontakt
Vi är specialiserade på att förvalta bostadsrättsföreningar. Oavsett om du behöver hjälp med ekonomin i din förening, det dagliga underhållet eller utvecklingen av föreningens fastighet finns vi där och hjälper till. Vi hjälper dig att öka värdet på din bostadsrätt helt enkelt.
Välkommen till oss!
Avgiften betalas i förskott så avierna som skickats nu i september är för kvartal 4. Det står på avin vilken period den gäller.
Det kan ibland skickas en avi i efterhand, till exempel när en förändring sker och avi ej kunnat skickas i förskott. Även i de fallen så bör det stå på avin vilken period den gäller.
Med vänlig hälsning
Kan detta innebära att man vid ev förändringar behöver betala dubbla avgifter en månad?
Vi har för tillfället längre hanteringstid på våra forumärenden och vi beklagar att du har fått vänta på svar.
Om vi får information om någonting som ska aviseras så pass långt efteråt så kan det bli dubbla avgifter en månad.
Med vänlig hälsning