Behörighetsadministratör
Hej har fått jobbet att bli behörighets administratör i min förening men är lite osäker på hur min roll i den positionen är. Skulle nån kunna förklara?
Har inte ännu skrivit på eller skickat in några papper gällande den här rollen men det kommer ske snart.
Har inte ännu skrivit på eller skickat in några papper gällande den här rollen men det kommer ske snart.
Följ inlägget
0
följare
Behörighetsadministratören är den som tar hand om behörigheterna för föreningens medlemmar.
Alla som bor i föreningen har en inloggning till www.sbc.se. Som boende kan man då se information om sin bostad, som till exempel avier, objektnummer och information som styrelsen delar ut.
Styrelsemedlemmar kan ha en inloggning med mer information om föreningen, där till exempel fakturor till föreningen hanteras, en medlemsförteckning kan ses, om föreningen har teknisk förvaltning kan felanmälningar ses här med mera.
Som behörighetsadministratör så tilldelar du medlemmar behörighet att kunna ta del av denna del av Vår brf, och tar bort behörigheter för de som ej ska ha tillgång längre. Det finns även andra behörigheter som anger vem som ska ha möjlighet att hantera de fakturor som skickas till föreningen. Dessa förklaras närmare där du tilldelar behörigheter.
Du kan också hjälpa medlemmar med information om deras inloggningar, som till exempel användarnamn och lösenord.
Med vänlig hälsning