Här hittar du vanliga frågor och svar om att bo i en förening förvaltad av SBC.
Vill du komma i kontakt med oss, skapa ett ärende i kundportalen SBC Hemma eller använd kontaktformuläret på sbc.se/kontakt
Vi är specialiserade på att förvalta bostadsrättsföreningar. Oavsett om du behöver hjälp med ekonomin i din förening, det dagliga underhållet eller utvecklingen av föreningens fastighet finns vi där och hjälper till. Vi hjälper dig att öka värdet på din bostadsrätt helt enkelt.
Välkommen till oss!
Börja med att skicka in en begäran om autogiroavslut. Det kan göras antingen genom att höra av dig till oss eller via din internetbank. Därefter kan du göra en ny anmälan om autogiro av det nya kontot.
Om autogiroansökan inkommit och blivit bekräftad två dagar innan den siste vardagen i månaden kommer dragning att ske via autogiro av det nyupplagda autogirot. Detta kan medföra att du kommer behöva betala in en månad manuellt, innan byte av autogirot har kommit igång, så det är då bra att hålla koll om pengarna dragits via autogiro eller om du behöver betala manuellt.
Om du har önskemål kring när bytet ska börja gälla är det bästa att du kontaktar oss, till exempel via kontaktformulär https://www.sbc.se/kontakt/ eller via SBC Hemma), så meddelar vi avdelningen som sköter om betalningarna.
Med vänlig hälsning
Avsluta det befintliga autogirot enligt svaret ovan och gör sedan en anmälan om autogiro från det nya kontot. Se i svaret ovan vad som gäller för att det nya ska vara aktivt till nästa dragning.
För information om hur autogiro kan anmälas se följande tråd;
Hur ansluter jag till Autogiro?
Med vänlig hälsning