Här hittar du vanliga frågor och svar om att bo i en förening förvaltad av SBC.
Vill du komma i kontakt med oss, skapa ett ärende i kundportalen SBC Hemma eller använd kontaktformuläret på sbc.se/kontakt
Vi är specialiserade på att förvalta bostadsrättsföreningar. Oavsett om du behöver hjälp med ekonomin i din förening, det dagliga underhållet eller utvecklingen av föreningens fastighet finns vi där och hjälper till. Vi hjälper dig att öka värdet på din bostadsrätt helt enkelt.
Välkommen till oss!
Det går även att kontakta oss via kontaktformulär (https://www.sbc.se/kontakt/) eller ett ärende då du är inloggad i SBC Hemma för att få en blankett skickad som kan fyllas i och postas till SBC.
(Följande information är föråldrad då avier nu skickas varje månad. Den står kvar då eventuella svar eller frågor kan hänvisa till den och det då går att se att svaren är inaktuella
Autogiro startar hos oss kvartalsvis. Om du tecknar autogiro under ett kvartal så behöver du betala de avgifter som är kvar på kvartalet manuellt. Du kommer få bekräftelse hem nästa avisering där det kommer framgå att autogirot är aktivt. Du loggar enkelt in på Vår Brf med ditt mobila BankID och personnummer.)
MEN kommer det att fungera på dessa fakturor ELLER blir det på ert nästa utskick ?
Tacksam för svar.
Bengt S
Ändringar registreras kvartalsvis, så om anmälningen kom till oss innan de senaste fakturorna skapades så är autogiro aktiverat. Det står även på fakturan om den kommer betalas via autogiro. Så om du tittar på fakturan i din internetbank ska du kunna se om det står att den betalas via autogiro där.
För att kunna se hur det är för just dig så kontakta gärna kundtjänst via telefon eller e-post så kan vi kontrollera det. Då behöver vi veta lite mer information som till exempel personnummer eller vilken förening det gäller.
//Sofia
Då de allra flesta avierna för kvartal 2 redan har skapats så kommer inte autogirot att vara aktiverat för detta kvartal. Det kommer då aktiveras för nästa kvartal, det vill säga för avierna som gäller juli och framåt.
Är det så att vi ej har skapat er förenings avier ännu så finns det en möjlighet att autogirot hinner aktiveras. det står i så fall på avierna då de kommer om de betalas via autogiro.
Med vänlig hälsning
I följande tråd kan du se hur du kan se avin;
Jag saknar min avgiftsavi. Hur får jag en ny?
Du kan även kontakta kundtjänst via telefon eller e-post (kundtjanst@sbc.se) så kan vi skicka den på nytt. Ange då vilken förening det gäller och personnummer eller objektnummer.
Med vänlig hälsning
I denna tråd kan du läsa lite om vad som kan göras då man ej hittar föreningens namn;
Varför hittar jag inte föreningen när jag ska ansöka om autogiro?
Med vänlig hälsning