Hur ansluter jag till Autogiro?

SBC kundtjänst

Kommentarer

  • Du ansöker om autogiro via din egna internetbank. När du är inloggad söker du på din förenings namn och följer därefter vidare instruktioner. Som betalnummer anges ditt kundnummer. Detta kan ses på avin.

    Det går även att kontakta oss via kontaktformulär (https://www.sbc.se/kontakt/) eller ett ärende då du är inloggad i SBC Hemma för att få en blankett skickad som kan fyllas i och postas till SBC.


    (Följande information är föråldrad då avier nu skickas varje månad. Den står kvar då eventuella svar eller frågor kan hänvisa till den och det då går att se att svaren är inaktuella
    Autogiro startar hos oss kvartalsvis. Om du tecknar autogiro under ett kvartal så behöver du betala de avgifter som är kvar på kvartalet manuellt. Du kommer få bekräftelse hem nästa avisering där det kommer framgå att autogirot är aktivt. Du loggar enkelt in på Vår Brf med ditt mobila BankID och personnummer.)
    SBC Kundtjänst
  • Hej jag har fixat e-fakura för månadsbetalningen och fått 3 e-fakturor för juli+aug+september. Nu har min bank Handelsbanken lagt in autogiro,
    MEN kommer det att fungera på dessa fakturor ELLER blir det på ert nästa utskick ?
    Tacksam för svar.
    Bengt S
  • Hej Bengt och tack för din fråga!

    Ändringar registreras kvartalsvis, så om anmälningen kom till oss innan de senaste fakturorna skapades så är autogiro aktiverat. Det står även på fakturan om den kommer betalas via autogiro. Så om du tittar på fakturan i din internetbank ska du kunna se om det står att den betalas via autogiro där.

    För att kunna se hur det är för just dig så kontakta gärna kundtjänst via telefon eller e-post så kan vi kontrollera det. Då behöver vi veta lite mer information som till exempel personnummer eller vilken förening det gäller.
    Henrik Kundtjänst
  • Hej, Om jag lägger upp ett autogiro idag 17 mars kommer månadsavgiften för april och framåt att betalas via autogiro då?
    //Sofia
  • Hej Sofia!

    Då de allra flesta avierna för kvartal 2 redan har skapats så kommer inte autogirot att vara aktiverat för detta kvartal. Det kommer då aktiveras för nästa kvartal, det vill säga för avierna som gäller juli och framåt.
    Är det så att vi ej har skapat er förenings avier ännu så finns det en möjlighet att autogirot hinner aktiveras. det står i så fall på avierna då de kommer om de betalas via autogiro.

    Med vänlig hälsning
    Henrik Kundtjänst
  • Har inte fått någon hyresavi. Skickar ni en ny?
  • Hej Nils och tack för din fråga!

    I följande tråd kan du se hur du kan se avin;
    Jag saknar min avgiftsavi. Hur får jag en ny?

    Du kan även kontakta kundtjänst via telefon eller e-post (kundtjanst@sbc.se) så kan vi skicka den på nytt. Ange då vilken förening det gäller och personnummer eller objektnummer.

    Med vänlig hälsning
    Henrik Kundtjänst
  • Varför hittar jag inte min brf. när jag söker för Autogiro? Jag har Handelsbanken och min Brf. heter Brf (namn borttaget av SBC).
  • Hej Agneta och tack för frågan!

    I denna tråd kan du läsa lite om vad som kan göras då man ej hittar föreningens namn;
    Varför hittar jag inte föreningen när jag ska ansöka om autogiro?


    Med vänlig hälsning
    Henrik Kundtjänst
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.