Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Hur ansluter jag till Autogiro?

SBC kundtjänst Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Det finns två sätt att ansluta sig till autogiro. Antingen via den blankett som du finner på Vår Brf eller direkt genom din internetbank. Blanketten skriver du ut och fyller i enligt anvisning. Den postas sedan till den förskrivna adressen på blanketten.

    För att ansluta via din bank söker du efter namnet på din bostadsrättsförening som mottagare. Du kommer också behöva ange ditt objektsnummer som du finner på din avi som betalarnummer i banken.

    Autogiro startar hos oss kvartalsvis. Om du tecknar autogiro under ett kvartal så behöver du betala de avgifter som är kvar på kvartalet manuellt. Du kommer få bekräftelse hem nästa avisering där det kommer framgå att autogirot är aktivt. Du loggar enkelt in på Vår Brf med ditt mobila BankID och personnummer.
    Therese Kundtjänst
  • Hej jag har fixat e-fakura för månadsbetalningen och fått 3 e-fakturor för juli+aug+september. Nu har min bank Handelsbanken lagt in autogiro,
    MEN kommer det att fungera på dessa fakturor ELLER blir det på ert nästa utskick ?
    Tacksam för svar.
    Bengt S
    Bengt S
  • Hej Bengt och tack för din fråga!

    Ändringar registreras kvartalsvis, så om anmälningen kom till oss innan de senaste fakturorna skapades så är autogiro aktiverat. Det står även på fakturan om den kommer betalas via autogiro. Så om du tittar på fakturan i din internetbank ska du kunna se om det står att den betalas via autogiro där.

    För att kunna se hur det är för just dig så kontakta gärna kundtjänst via telefon eller e-post så kan vi kontrollera det. Då behöver vi veta lite mer information som till exempel personnummer eller vilken förening det gäller.
    Henrik Kundtjänst

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.