Till senaste kommentaren

Jag saknar min avgiftsavi. Hur får jag en ny?



SBC kundtjänst Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Du kan enkelt logga in på Vår Brf med personnummer och mobilt bankID för att finna kopior på dina avier. Eller så laddar du ner SBCs app där du loggar in med mobilt bankID. I appen kan du bland annat se dina avier.

    Saknar du mobilt bankID så behöver du kontakta oss på kundtjänst för att få hjälp att ta fram användarnamn och lösenord för att logga in. Detta gäller endast för inloggning via hemsidan.
    SBC Kundtjänst
  • Hej!
    Jag hittar inte avi för maj. I appen ligger bara juni. Kan jag använda dessa betaluppgifterna eller är det olika ocr-nr?
  • Hej Kaysa, tack för ditt meddelande!

    Jag törs inte svara på varför din avi för maj inte syns i appen. Kanske kan det vara så att du har tillträtt en ny bostad och första aviseringen för dig är för juni.

    Betalar man in på en annan avi måste man kontakta kundtjänst via e-post eller telefon för att meddela detta då föreningens handläggare behöver göra en manuell korrigering. Extra viktigt är det när man betalar in på en avi som inte redan är förfallen.

    Ha det så bra!
    SBC Kundtjänst
  • Hej!
    Kan man få e-faktura via sin bank eller lägga till autogiro? Hur går jag till väga?
  • Hej Charlotte!

    I följande två inlägg kan du se hur du kan ansluta till e-faktura och autogiro

    Hur ansluter jag till e-faktura?​​​
    Hur ansluter jag till Autogiro?​​​

    Med vänlig hälsning
    Henrik Kundtjänst
  • Jag har ej fått mina avier för första kvartalet 2020 ännu, och då jag försöker se dem via www.sbc.se så kommer det ett felmeddelande.
    SBC Kundtjänst
  • Avierna för första kvartalet håller på att skapas och skickas, så om du ej har fått dem redan så de är tänkta att komma fram till mitten av nästa vecka eller tidigare.

    Om du får ett felmeddelande när du försöker se avierna via Vår brf så beror det troligen på att avierna ej har skickats från tryckeriet ännu. Så de kommer kunna ses då de skickats därifrån (i detta fall används "tryckeriet" som ett samlingsord vare sig de skickas via papper eller elektroniskt, till exempel via Kivra eller e-faktura).
    Henrik Kundtjänst
  • Hej.Hittar inte min hyresavi för september månad.Hittar inte dom tidigare avierna heller.Ser ut som att alla avier försvunnit.

    Vänligen Lena

    Lena Renström
  • Hej Lena och tack för ditt inlägg!

    Det pågick en driftstörning gällande avierna då du skrev inlägget. Detta åtgärdades senare samma dag och avierna ska kunna ses igen.

    Med vänlig hälsning
    Henrik Kundtjänst
  • Hej,

    Jag kan bara se avier fram till augusti, dvs bara de betalda och inte de kommande. När kan jag se de kommande? Saknar ex för september.
    Sofie
  • Hej Sofie och tack för frågan!

    Avierna tillverkas vanligen under de 2 första veckorna månaden innan det nya kvartalet. Så avierna för de kommande 3 månaderna ska kunna ses snart.

    Med vänlig hälsning
    Henrik Kundtjänst
  • Hej,
    var kan jag se avier?
    mvh
    Lars
    Lars
  • Hej Lars och tack för din fråga!

    Avierna kan ses om du loggar in på www.sbc.se eller via appen. Mobilt BankID fungerar att logga in med till båda. Behöver du ditt användarnamn och lösenord så skicka ett mejl till kundtjanst@sbc.se så kan vi skicka informationen till dig. Ange då information som personnummer, objektnummer eller föreningens namn.

    Då du är inloggad på hemsidan så kan avierna ses i fliken Mitt SBC.
    I appen så ses de under boende - mitt boende - mina betalningar.

    Med vänlig hälsning
    Henrik Kundtjänst

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.