Till senaste kommentaren

Problem att logga in med bankID / Problem att logga in på Vår brf

Hej Jag skriver in mitt personnummer men kan inte komma vidare varken i app eller på hemsidan

Kommentarer

  • Hej Jonas och tack för ditt meddelande!

    Det var problem med inloggningen under helgen. Detta är nu åtgärdat och det fungerar att logga in igen.

    Jag beklagar avbrottet!

    Med vänlig hälsning
    Henrik Kundtjänst
  • Har försökt att logga in med personnummer samt BankID för att komma åt hyresavier. Det fungerar inte alls att logga in hos er. Så ni verkar ha fortsatta problem!!!
  • Hej Kristina!

    Vi har inget generellt problem med inloggning via Mobilt BankID vad vi känner till nu eller då du postade din fråga. Jag skickar dig ett mejl med några frågor för att kunna felsöka vidare varför det ej fungerar för dig.
    Henrik Kundtjänst
  • Bank-id igen: jag lyckas ej logga in med mobilt bank-id idag, det var likadant igår.
    Lena
  • Hej Lena!

    Det har varit problem under veckan och en del av förra veckan att logga in för en del användare. Vi undersöker fortfarande vad det kan bero på.

    Det finns 2 saker du kan testa som har löst problemet för de flesta vi talat med och det är att tömma cookies i webbläsaren (kan vanligen göras via inställningar för webbläsaren och instruktioner kan vanligen ses på läsarens hemsida) och det andra är att testa med en annan webbläsare.

    Med vänlig hälsning
    Henrik Kundtjänst
  • Jag uppdaterar denna tråd då problemet med inloggning fortfarande kvarstår.
    De två åtgärderna i tidigare inlägget, att testa med en annan webbläsare eller radera cookies för webbläsaren, verkar lösa problemet för de flesta.
    Problemet uppstår både vid inloggning med mobilt BankID och användarnamn och lösenord.
    Henrik Kundtjänst
  • Hej!
    ska logga in för första gången, använder bankid men kommer inte in.
    Hur gör jag?
    Marie
  • Hej Marie!

    Då är det bra om du kontaktar kundtjänst (via telefon eller e-post till kundtjanst@sbc.se) och då beskriver vad som händer då du försöker logga in, till exempel vilket felmeddelande det blir, vilken förening det gäller eller annan information som kan beskriva problemet så ska vi felsöka med dig för att se vad som kan vara orsaken.

    Med vänlig hälsning
    Henrik Kundtjänst
  • Den 10/12 mellan kl 09:30 och 10:30 kommer systemunderhåll i Vår Brf att genomföras.

    Under den tiden kommer det att förekomma störningar i tjänsten.

    SBC Kundtjänst
  • Jag får inte någon kod för inloggning på webbattest på min mobil - den brukar alltid komma direkt när jag går in på webbattest?
    Berith
  • Hej Berith!

    Om du ej har gjort det så testa att starta om telefonen och kontrollera så att OTP-koder ej är inaktiverade.

    Efter det så är det bra att kontrollera så ditt mobilnummer ej är borttaget från din användare. Föreningens behörighetsadministratör kan kontrollera det. Du kan även kontakta kundtjänst så kan vi kontrollera det.

    Med vänlig hälsning
    Henrik Kundtjänst
  • Hej,
    Det fungerar inte att logga in för mig heller med mob bank-id? Har testat via appen och via hemsidan men inget fungerar.
    Mikael
  • Hej Mikael!

    Då vore det bra om du skickar ett e-postmeddelande till kundtjanst@sbc.se och beskriver vad som händer då du försöker logga in. Till exempel om det blir ett felmeddelande eller hur det ser ut. Ange även information som vilken förening det gäller, vilken enhet du testat med (dator, telefon, surfplatta) och annan eventuell information som hjälper till att beskriva ärendet.

    Med vänlig hälsning
    Henrik Kundtjänst

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.