Till senaste kommentaren

Problem att logga in med Mobilt BankID / Problem att logga in på Vår brf

Hej Jag skriver in mitt personnummer men kan inte komma vidare varken i app eller på hemsidan

Kommentarer

  • Hej Jonas och tack för ditt meddelande!

    Det var problem med inloggningen under helgen. Detta är nu åtgärdat och det fungerar att logga in igen.

    Jag beklagar avbrottet!

    Med vänlig hälsning
    Henrik Kundtjänst
  • Har försökt att logga in med personnummer samt BankID för att komma åt hyresavier. Det fungerar inte alls att logga in hos er. Så ni verkar ha fortsatta problem!!!
  • Hej Kristina!

    Vi har inget generellt problem med inloggning via Mobilt BankID vad vi känner till nu eller då du postade din fråga. Jag skickar dig ett mejl med några frågor för att kunna felsöka vidare varför det ej fungerar för dig.
    Henrik Kundtjänst
  • Bank-id igen: jag lyckas ej logga in med mobilt bank-id idag, det var likadant igår.
  • Hej Lena!

    Det har varit problem under veckan och en del av förra veckan att logga in för en del användare. Vi undersöker fortfarande vad det kan bero på.

    Det finns 2 saker du kan testa som har löst problemet för de flesta vi talat med och det är att tömma cookies i webbläsaren (kan vanligen göras via inställningar för webbläsaren och instruktioner kan vanligen ses på läsarens hemsida) och det andra är att testa med en annan webbläsare.

    Med vänlig hälsning
    Henrik Kundtjänst
  • Jag uppdaterar denna tråd då problemet med inloggning fortfarande kvarstår.
    De två åtgärderna i tidigare inlägget, att testa med en annan webbläsare eller radera cookies för webbläsaren, verkar lösa problemet för de flesta.
    Problemet uppstår både vid inloggning med mobilt BankID och användarnamn och lösenord.
    Henrik Kundtjänst
  • Hej!
    ska logga in för första gången, använder bankid men kommer inte in.
    Hur gör jag?
  • Hej Marie!

    Då är det bra om du kontaktar kundtjänst (via telefon eller e-post till kundtjanst@sbc.se) och då beskriver vad som händer då du försöker logga in, till exempel vilket felmeddelande det blir, vilken förening det gäller eller annan information som kan beskriva problemet så ska vi felsöka med dig för att se vad som kan vara orsaken.

    Med vänlig hälsning
    Henrik Kundtjänst
  • Den 10/12 mellan kl 09:30 och 10:30 kommer systemunderhåll i Vår Brf att genomföras.

    Under den tiden kommer det att förekomma störningar i tjänsten.

  • Jag får inte någon kod för inloggning på webbattest på min mobil - den brukar alltid komma direkt när jag går in på webbattest?
  • Hej Berith!

    Om du ej har gjort det så testa att starta om telefonen och kontrollera så att OTP-koder ej är inaktiverade.

    Efter det så är det bra att kontrollera så ditt mobilnummer ej är borttaget från din användare. Föreningens behörighetsadministratör kan kontrollera det. Du kan även kontakta kundtjänst så kan vi kontrollera det.

    Med vänlig hälsning
    Henrik Kundtjänst
  • Hej,
    Det fungerar inte att logga in för mig heller med mob bank-id? Har testat via appen och via hemsidan men inget fungerar.
  • Hej Mikael!

    Då vore det bra om du skickar ett e-postmeddelande till kundtjanst@sbc.se och beskriver vad som händer då du försöker logga in. Till exempel om det blir ett felmeddelande eller hur det ser ut. Ange även information som vilken förening det gäller, vilken enhet du testat med (dator, telefon, surfplatta) och annan eventuell information som hjälper till att beskriva ärendet.

    Med vänlig hälsning
    Henrik Kundtjänst
  • Ännu en gång problem med Bank-ID...

    Andri
  • Hej Andri och tack för ditt fråga!

    Vi beklagar det försenade svaret.

    Det stämmer att det var ett problem med inloggningen då du postade ditt inlägg. Det åtgärdades under dagen och inget känt problem ska funnits sedan dess.

    Med vänlig hälsning
    Henrik Kundtjänst
  • Jag har också försökt logga in med personnummer och Bank-ID flera gånger vid olika tillfälle utan att lyckas. Bank-ID meddelar att  något blivit fel och uppmanar mig att försöka igen senare. Men det funkar aldrig.
    Björn
  • Hej Björn och tack för inlägget!

    Det finns inget känt problem med inloggningen och Mobilt BankID nu så det vore bra med en felsökning av problemet. Om du skickar ett mejl till kundtjanst@sbc.se och beskriver problemet så kan vi felsöka vidare. Ange då även information som föreningens namn, personnummer, objekt-id eller övrig information som kan identifiera vilken användare det gäller,

    Om felmeddelandet du får kommer i Mobilt BankID-appen så kan det var bra att kontrollera med dem vad det betyder.

    Med vänlig hälsning
    Henrik Kundtjänst
  • Det verkar som att många vill logga in med Bank-ID medan SBC bara talar om MOBILT Bank-ID vilket inte är samma sak.
    Varför kan man inte logga in med Bank-ID?
    Det kan ju finnas skäl att inte vilja ha Mobilt Bank-ID i sin telefon med tanke på stöldrisk m.m. och man kanske vill göra sina ärenden från en PC som har Bank-ID på fil.
    Anders
  • Hej Anders och tack för ditt inlägg!

    Det stämmer att det endast är Mobilt BankID som går att använda vid inloggning då det, förutom användarnamn och lösenord, är den sorts autentisering som vi har stöd för. Jag tar din synpunkt på Bank-ID vidare till utvecklarna och jag har ändrat i trådens rubrik för att göra det klarare att det är Mobilt BankID det gäller.

    Med vänlig hälsning
    Henrik Kundtjänst
  • Hej. Har ni problem med MinBrf idag 29/12?
    Jag kommer till inloggningssidan men sedan stannar det där.

    //Jörgen
    Jörgen
  • Är det något fel igen med inloggningen? Det går inte att logga in med mobilt bank-id.
    Barbro
  • Hej!

    Det stämmer att det var problem att logga in med Mobilt BankID. Problemet är åtgärdat och det ska fungera att logga in igen.

    Med vänlig hälsning
    Henrik Kundtjänst
  • Hej,

    Jag har försökt att logga in med mobilt bank id men kommer inte vidare i hemsidan.
    Maria
  • Hej Maria!

    Det finns inget känt problem med inloggningsfunktionen så det vore bra om du skickar ett mejl till kundtjanst@sbc.se och beskriver problemet. Om det går så skicka gärna med en bild hur det ser ut då felet uppstår. Ange även vilken förening det gäller och information som personnummer eller objektnummer.

    Med vänlig hälsning
    Henrik Kundtjänst
  • Hej! Har inte Mobilt BankID, bara BankID pa kort kopplat till min dator. Det har jag lyckats anvanda for att logga in via Mobilt Bank-ID pa andra siter, men inte pa er.
    Nar jag forsoker far jag felmeddelande av Bank-ID-appen pa min Mac.
    Hur tanker ni att folk som anvander en dator skall kunna logga in om de inte vill anvanda telefonen for denna typ av inloggning?

    Med vanlig halsning,

    /Fredrik
    Fredrik
  • Hej Fredrik och tack för din fråga!

    Om man saknar Mobilt BankID så går det att logga in med användarnamn och lösenord. Om du ej har dessa sedan tidigare så kan du kontakta kundtjänst via telefon eller e-post så kan vi skicka dem till dig.
    Om du mejlar till kundtjanst@sbc.se så ange föreningens namn samt ditt personnummer eller objektnummer.

    Med vänlig hälsning
    Henrik Kundtjänst
  • Problemet verkar kvartstå, kan inte logga in med Bank id från Safari, Mobil eller Chrome.. den bara står kvar och snurrar efter att man godkänt sig själv på Bank ID:et... vad felas?
    Jonas
  • Hej Jonas!

    Det var ett avbrott igår morse. Det åtgärdades ungefär 30 minuter efter du gjorde inlägget så det ska fungera sedan dess.

    Med vänlig hälsning
    Henrik Kundtjänst
  • Det funkar inte alls sen igår att komma in i appen med bank id, testat både via web och app.
    Ann-Mari
  • Hej Ann-Mari!

    Det finns inget känt problem med inloggningsfunktionen så skicka gärna ett mejl till kundtjanst@sbc.se och beskriv problemet. Om det går så skicka gärna med en bild hur det ser ut då felet uppstår. Ange även vilken förening det gäller och information som personnummer eller objektnummer.

    Med vänlig hälsning
    Henrik Kundtjänst

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.