Utläggsredovisning
Jag ser att inga kvitton ska biläggas den digitala blanketten vid redovisning av utlägg. Blir då inte underlaget för redovisningen ofullständigt, och kan ej heller verifieras av attestanterna i webattesten? Tack på förhand för lite mer information om detta.
Följ inlägget
0
följare
Det stämmer att kvitton ej bifogas då den digitala blanketten används. Dessa sparar föreningen eller den som gjort utlägget själv och om det behövs för attesteringen så kan de visas fysiskt.
Om de behövs för bokslutet så kan de skickas till SBC eller revisorn.
(Detta svar är hur det fungerade i den gamla portalen. I den nya SBC Hemma så bifogas en bild på kvitto till utlägget)
Med vänlig hälsning.
Och hur ser jag om den digitala utläggsblanketten" kommit in"?
MVH
Jenny
Tack för frågan!
Utlägg kan göras till alla medlemmar oavsett om de är med i styrelsen eller inte, så det fungerar bra att göra det direkt till medlemmen.
Då blanketten fyllts i och du trycker på skicka så ska det komma ett meddelande att den har skickats. Så det är bekräftelsen att den skickats/kommit in.
Sedan kan den ses i webbattesten när den ska attesteras för utbetalning.
Efter den är attesterad så kan den ses i fakturapärmen.
Med vänlig hälsning
Det kan registreras via Vår brf på www.sbc.se om du har en inloggning med styrelsebehörighet. Under Styrelserummet - Blanketter finns länkar till både det digitala formuläret och en blankett för utskrift.
Det går även att göra i appen under Styrelse - Utlägg.
Med vänlig hälsning